BEL ONS: 058-2802921   

✓ Bezorging

Bezorging
Bestellingen die voor 12:00 uur zijn geplaatst, worden veelal dezelfde dag nog verwerkt en afhankelijk van de door jou gekozen wijze van betaling zo spoedig mogelijk verzonden.
Betalingen van onder andere iDEAL, PayPal of een CreditCard kunnen direct worden verwerkt.
DierSpeciaal.nl streeft er naar bestellingen compleet en zo snel mogelijk te verzenden. Ondanks de vermelding van “Op voorraad” bij het bestellen, kan het gebeuren dat een artikel bij het verwerken niet meer op voorraad is. Wij zullen jou dan zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen. Onze pakketten worden in Nederland en België met PostNL verzonden. Wij verzenden naar andere landen met DPD. Meer informatie over verzending en de kosten vindt je hier.

  

 PostNL PostNL in Nederland en België  Pijlen

Track & Trace
Elke bestelling die wij via PostNLversturen heeft een zogeheten Track & Trace nummer. Dit nummer maakt het mogelijk om het verzendproces te volgen. Vanaf het moment dat onze vervoerder PostNL de zending heeft geaccepteerd, wordt dit Track & Trace nummer gebruikt als identificatie van jouw bestelling.
Zodra dit nummer bij ons bekend is, krijg je het uiteraard van ons. Met dit nummer kun je op de site van PostNL het verzendtraject van jouw pakket volgen.

Pakket of aangetekende brief volgen met Track & Trace
U volgt uw zending eenvoudig online in vier stappen:
- Zorg dat u de barcode van uw zending bij de hand heeft. U vindt die code op het verzendbewijs of bijvoorbeeld in de e-mail van de online winkel waar u een aankoop hebt gedaan.
- Vul de barcode in. Dit nummer begint meestal met '3S' of '2S' en bevat verder een combinatie van cijfers en letters. Typ de barcode in zonder spaties.
- Vul de postcode van de ontvanger in.
- Klik op 'Zoeken'. De informatie over de locatie van uw zending verschijnt nu op uw scherm.

Zelf uw bezorgtijd of -plaats kiezen
Komt de bezorging niet goed uit? Kies dan zelf waar en wanneer u uw pakket wilt ontvangen. U ziet de mogelijkheden voor het wijzigen van de bezorging in de Track & Trace omgeving.
U kunt kiezen voor:
- bezorging op een ander moment (overdag of ‘s avonds).
- bezorging bij uw dichtstbijzijnde PostNL-locatie.
Zodra wij uw pakket hebben ontvangen van de afzender (meestal in de avond), kunt u uw keus aan ons doorgeven. Dit kan tot uiterlijk 6:00 uur s’ ochtends op de dag van bezorging.

Bezorger gemist?
Als u niet thuis bent probeert de bezorger het pakket eerst af te geven bij de buren. Lukt dit niet, dan laat de bezorger een bericht voor u achter. We komen standaard de volgende werkdag nogmaals langs met uw pakket. U kunt ook zelf een tijd- of plaats kiezen na de eerste keer. Dit kan met de code op het bericht die de pakketbezorger achterlaat. U kunt uw keus tot 22:00 uur aan ons doorgeven.

Lukt het ook de tweede keer niet om uw pakket te bezorgen? Dan bewaren we het voor u op een PostNL-locatie bij u in de buurt. U heeft dan twee weken de tijd om het pakket op te halen. Daarna sturen we het terug naar de afzender.

Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen als u uw pakket ophaalt, anders mogen wij het pakket niet aan u meegeven.

  

  Verzending naar andere landen (dan Nederland en België) met DPD  Pijlen

Track & Trace
Elke bestelling die wij via DPD versturen heeft een zogeheten Track & Trace nummer. Dit nummer maakt het mogelijk om het verzendproces te volgen. Vanaf het moment dat onze vervoerder DPD de zending heeft geaccepteerd, wordt dit Track & Trace nummer gebruikt als identificatie van jouw bestelling.
Zodra dit nummer bij ons bekend is, krijg je het uiteraard van ons. Met dit nummer kun je op de site van DPD DeliTrack het verzendtraject van jouw pakket volgen.

Sinds 1 januari 2016 heeft DPD de aflevercondities voor particuliere klanten gewijzigd.

1. Het pakket wordt na het verzendbericht, meestal de eerstvolgende werkdag bij jou aangeboden. Het tijdvenster kun je opvragen op de webpagina Predict door daar jouw track en tracenummer in te vullen.
2. Ben je niet thuis om de bestelling in ontvangst te nemen? DPD bezorgt jouw pakket na de eerste bezorgpoging bij de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop. Op het niet-thuis-bericht, dat door de chauffeur voor jou is achtergelaten, lees je wat jij kunt doen om alsnog het pakket in ontvangst te nemen.

Alternatief 1: Briefje op de deur met neerzet toestemming, bijvoorbeeld om het huis, of bij buren, of op nummer xx.
Alternatief 2: Briefje op de deur met vermelding “Niet naar parcelshop of buren”, maar gaarne  “Nieuwe levering”

Disclaimer:
Het blijkt in de praktijk dat de bezorgers van DPD niet altijd volgens de regels omgaan bij het bezorgen van jouw pakket. Houdt hiermee dan ook rekening.
Ook  de webpagina Predict werkt lang niet altijd mee.
Huisdierenshop.NU kan hierop helaas ook geen invloed op uitoefenen.

Parcelshop
Instructies voor het ophalen van jouw pakket bij een DPD Parcelshop:
Om er zeker van te zijn dat pakketten aan de juiste eigenaar meegegeven worden, vragen wij je het volgende mee te nemen wanneer jij jouw pakket gaat ophalen bij een DPD Parcelshop:
Het ophaalbewijs. Zie hiervoor op www.mijndpdpakket.nl
Een geldig legitimatiebewijs
Je kunt eventueel ook iemand machtigen om het pakket voor jou op te halen. Je kunt dit met het machtigingsformulier op www.mijndpdpakket.nl eenvoudig regelen. De gemachtigde dient dan naast het ophaalbewijs en een geldig legitimatiebewijs ook het machtigingsformulier mee te nemen.

Mijndpdpakket.nl

DPD bezorgt jouw pakketten altijd aan huis. Indien de bezorger een niet-thuis-bericht met een pakketinformatienummer achterlaat, kun je op www.mijndpdpakket.nl eenvoudig online een andere levering laten plaatsvinden.
De nieuwe levering kan plaatsvinden:
op een ander adres (geen postbus of antwoordnummer)
op jouw adres met afstemming leverdag
op jouw adres met neerzettoestemming
aan een DPD Pakketshop
Je wordt dan per e-mail of sms geïnformeerd over wanneer je jouw pakket kunt ophalen.

  

 Transportschade  Pijlen

 

Wij verpakken onze artikelen zo goed mogelijk. Er kan echter altijd iets mis gaan met een pakket. Het is erg belangrijk dat je nooit een (ernstig) beschadigd pakket in ontvangst neemt. Doe je dit wel en een artikel blijkt beschadigd, dan dien je hiervan binnen 24 uur melding te maken bij ons. Bij voorkeur via de mail en anders telefonisch op tel: 058-2802921.
Omdat wij dit moeten voorleggen aan onze vervoerder, vragen wij u  - indien mogelijk - foto's van de beschadiging aan ons toe te mailen. Overigens hoef je in het algemeen niet te wachten tot de schade met de vervoerder is geregeld. Wij zullen proberen het probleem zo spoedig mogelijk voor je op te lossen.

  

Fabrikanten
Best verkopende artikelen